تمهیدات انجام شده برای مدیریت بازار در ماه مبارک رمضان‌ :


تشدید بازرسی‌ها و اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان


امسال نیز همچون گذشته با نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان دست‌اندرکاران حوزه بازرگانی تدابیر گسترده‌ای را برای تامین و عرضه اقلام پرمصرف این ایام و ایجاد سهولت هر چه بیشتر در دسترسی مردم به این کالاها تدارک دیده‌اند. تشدید بازرسی‌ها و اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان از جمله این برنامه‌ها است‌.


به گزارش روابط عمومی سازمان بازرگانی استان یزد ، مهراب اسکندری با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان از 4 مرداد ماه سال جاری‌، از نظارت بیش از 60 بازرس بر عملکرد واحدهای صنفی خبر داد‌.


رییس سازمان بازرگانی استان یزد در مورد تمهیدات انجام شده برای مدیریت بازار در ماه مبارک رمضان‌، گفت‌: وزارت بازرگانی بلافاصله پس از سپری شدن ایام نوروز، برنامه‌ریزی منسجم و گسترده‌ای را برای تنظیم بازار ماه رمضان انجام داد.


اسکندری با اشاره به آغاز طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان از 4 مرداد ماه و تداوم آن تا شهریور ماه‌، گفت‌: در راستای این طرح بیش از 60 بازرس بر عملکرد واحدهای صنفی در نمایشگاه‌ها ی عرضه مستقیم کالا‌، فروش‌های فوق‌العاده و در سطح بازار نظارت خواهند داشت‌.


این مقام مسئول با اشاره به برگزاری جلسات تنظیم بازار ماه رمضان به صورت هفتگی ، تاکید کرد‌: تمام تحولات بازار با دقت رصد می‌شود و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.


وی با بیان این مطلب که سودجویان باید بدانند در بازار ماه مبارک رمضان نیز فرصت و زمینه‌ای برای تحرک نخواهند داشت‌، ادامه داد : علاوه بر نظارت سازمان‌ بازرگانی ، مردم نیز در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند با سامانه 124 تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کنند‌.


شایان ذکر است از دیگر برنامه‌های طراحی شده برای ایام مذکور ، برگزاری نمایشگاهی در قالب طرح ضیافت و با هدف عرضه کالاهای پرمصرف ماه مبارک رمضان بویژه برنج، روغن، شکر، مواد لبنی، مواد پروتئینی، خرما و برخی شیرینی‌جات در استان و 6 شهرستان می باشد و اقلام مذکور از 5 تا 15 درصد تخفیف در اختیار مردم قرار می‌گیرد.


گزارش‌های میدانی ، از استقبال پر شور مردم از نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و فروش‌های فوق‌العاده حکایت می‌کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا